Completing Story Class-8: An Ant and a Dove

Completing Story Class-8: An Ant and a Dove

An Ant and a Dove

Completing Story Class-8: An Ant and a Dove: Once upon a time there lived a dove in a jungle. One day he was sitting on the branch of a tree. The tree was on the bank of a small lake. Some ants also lived there.

That very day the ants were searching food at the bank of the lake. Accidently, an ant fell into the lake water. The ant became helpless. He tried to reach the bank by swimming but failed. He was about to drown.

READ ALSO

The dove saw the fact. His mind stirred to save the ant but how he could do that. Soon he found a way. He tore a large leaf from the tree and fell it on the lake water.

The ant got the leaf and got on it. The air drove the leaf to the bank and the ant was saved. The ant became highly grateful to the dove and said, “My dear friend, thank you for your help. I promise to help you if I can”.

After a few days, the dove was sitting on the branch of the same tree. A hunter came to hunt bird and aimed his arrow at the dove. The ant saw it and came quickly to help his friend.

Soon he bit at the leg of the hunter. The hunter screamed for pain and missed his aim. The dove flew away to a far tree and saved his life. Later, he thanked the ant for his help. They became good friends in the jungle.

See also  Paragraph Class 8: Your School Magazine

An Ant and a Dove-এর বাংলা অর্থ : একটি পিঁপড়া এবং একটি ঘুঘু

এক সময় এক জঙ্গলে একটি ঘুঘু বাস করত। একদিন সে গাছের ডালে বসে ছিল। গাছটি ছিল একটি ছোট লেকের পাড়ে। কিছু পিঁপড়াও সেখানে বাস করত।

সেদিনই পিঁপড়ারা লেকের পাড়ে খাবার খুঁজছিল। দুর্ঘটনাক্রমে একটি পিঁপড়া লেকের পানিতে পড়ে গেল। অসহায় হয়ে গেল পিঁপড়া। তিনি সাঁতার কেটে ব্যাংকে পৌঁছানোর চেষ্টা করেন কিন্তু ব্যর্থ হন। সে ডুবে যাওয়ার উপক্রম হয়েছিল।

ঘুঘু ঘটনাটি দেখল। পিঁপড়াকে বাঁচানোর জন্য তার মন নাড়া দিয়েছিল কিন্তু সে কীভাবে তা করতে পারে। শীঘ্রই তিনি একটি উপায় খুঁজে পেলেন। সে গাছ থেকে একটা বড় পাতা ছিঁড়ে লেকের পানিতে পড়ল। পিঁপড়া পাতা পেয়ে তার উপর উঠল।

বাতাস পাতাটিকে পাড়ে নিয়ে যায় এবং পিঁপড়াটি রক্ষা পায়। পিঁপড়া ঘুঘুর প্রতি অত্যন্ত কৃতজ্ঞ হয়ে বলল, “আমার প্রিয় বন্ধু, তোমার সাহায্যের জন্য ধন্যবাদ। আমি যদি পারি আপনাকে সাহায্য করার প্রতিশ্রুতি দিচ্ছি।”

কয়েকদিন পর একই গাছের ডালে ঘুঘুটি বসে ছিল। একজন শিকারী পাখি শিকার করতে এসে ঘুঘুর দিকে তীর নিক্ষেপ করল। পিঁপড়া তা দেখে দ্রুত এগিয়ে আসে তার বন্ধুকে সাহায্য করতে। শীঘ্রই সে শিকারীর পায়ে কামড় দিল।

শিকারী ব্যথার জন্য চিৎকার করে তার লক্ষ্য মিস করল। ঘুঘুটি দূরে একটি গাছে উড়ে গিয়ে প্রাণ বাঁচাল। পরে, তিনি তার সাহায্যের জন্য পিঁপড়াকে ধন্যবাদ জানান। জঙ্গলে তারা ভালো বন্ধু হয়ে ওঠে।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?