Completing Story Class-8: A Greedy Woman and Her Hen

Completing Story Class-8: A Greedy Woman and Her Hen

A Greedy Woman and Her Hen

Completing Story Class-8: A Greedy Woman and Her Hen: Once upon a time there was lucky farmer in a village. He has a wonderful hen. The hen used to lay a golden egg every day. The farmer used to sell the golden eggs to the goldsmith and earned much money. Thus the farmer became solvent within short time.

The farmer’s days were going on well. But his wife was a very greedy woman. She was so greedy that she could not resist her temptation to be rich overnight.

READ ALSO

She thought that there might be many eggs in the hen’s belly. Then she shared the idea with his husband. Her husband did not agree with her. He told her wife not to be so greedy. They had enough wealth to run their family well.

One day the farmer went to his fields. The greedy woman got a chance. She took a sharp knife. She killed the hen. She cut the belly of the hen. But alas! There was no egg in the belly fields. She did not get any egg and lost the hen as well.

In the evening, the farmer returned home. He saw his wife crying in a room. The farmer asked her wife, “What happened”. His wife told him the fact in details. His wife begged pardon from his husband. The farmer said nothing. He only utters himself, “Grasp all, lose all”.

A Greedy Woman and Her Hen -এর বাংলা অর্থ : একজন লোভী নারী এবং তার মুরগি

এক সময় এক গ্রামে ভাগ্যবান কৃষক ছিল। তার একটা চমৎকার মুরগি আছে। মুরগি প্রতিদিন একটি করে সোনার ডিম দিত। কৃষক সেই সোনার ডিম স্বর্ণকারের কাছে বিক্রি করে প্রচুর অর্থ উপার্জন করতেন। এভাবে অল্প সময়ের মধ্যেই কৃষক সচ্ছল হয়ে ওঠে।

See also  ভাব ও কাজ-গদ্যের শব্দার্থ-পাঠ ও লেখক পরিচিতি

ভালোই চলছিল কৃষকের দিন। কিন্তু তার স্ত্রী ছিলেন অত্যন্ত লোভী নারী। তিনি এতটাই লোভী ছিলেন যে রাতারাতি ধনী হওয়ার প্রলোভন তিনি প্রতিহত করতে পারেননি।

সে ভাবল মুরগির পেটে অনেক ডিম থাকতে পারে। তারপর তিনি তার স্বামীর সাথে আইডিয়া শেয়ার করেন। তার স্বামী তার সাথে রাজি হননি। সে তার স্ত্রীকে বলেছিল এত লোভী না হতে। তাদের সংসার ভালোভাবে চালানোর মতো যথেষ্ট সম্পদ ছিল।

একদিন কৃষক তার ক্ষেতে গেল। লোভী মহিলা সুযোগ পেলেন। সে একটা ধারালো ছুরি নিল। সে মুরগি মেরেছে। সে মুরগির পেট কেটেছে। কিন্তু হায়! পেটের ক্ষেতে ডিম ছিল না। সে কোনো ডিম না পেয়ে মুরগিটিও হারিয়েছে।

সন্ধ্যায় কৃষক বাড়ি ফিরল। তিনি একটি ঘরে তার স্ত্রীকে কাঁদতে দেখেন। কৃষক তার স্ত্রীকে জিজ্ঞেস করলেন, “কি হয়েছে”। তার স্ত্রী তাকে বিস্তারিত জানান। তার স্ত্রী তার স্বামীর কাছে ক্ষমা প্রার্থনা করলেন। কৃষক কিছু বলল না। তিনি কেবল নিজেকে উচ্চারণ করেন, “সব ধরুন, সব হারান”।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?