Completing Story Class-8: A Fox without a Tail

Completing Story Class-8

A Fox without a Tail

Completing Story Class-8: A Fox without a Tail: One day a fox fell into a trap. He struggled hard but could not get free from the trap. At last he managed to be free but lost his tail. Without the tail the fox looked strange. The fox felt sad. He thought deeply. Then he made a plan to remove his sadness.

According to his plan he called a meeting of all foxes. When all the foxes came, the victim fox said, “Dear friends, I’ve made a great discovery. Is there any necessity of our tails? Actually it has no use at all. Without my tail I feel so light and free. I can also run faster than before. So, cut off your ugly tails as I’ve done.”

READ ALSO

All the foxes listened to his speech attentively. Many of them praised him and agreed to cut their tails off . When they were about to leave the meeting, an old wise fox understood the clever fox’s conspiracy and said, “Dear foxes, wait a bit and listen to me, please.

Don’t accept his suggestion. The fact is that fox fell into a trap and lost his tail. Now he looks ugly. He feels shy to go anywhere. So, he wants us all to look like him. Don’t follow his advice.”

Thus all the foxes understood the clever fox’s trick. The fox without a tail failed to be fool other foxes. He ran away quickly to save his life. Finally all the foxes thanked the old wise fox.

See also  Completing Story Class-8: An Ungrateful Wolf and a Deceived Crane

A Fox without a Tail -এর বাংলা অর্থ : লেজ ছাড়া একটি শিয়াল

একদিন একটা শিয়াল ফাঁদে পড়ে গেল। তিনি কঠোর সংগ্রাম করেছেন কিন্তু ফাঁদ থেকে মুক্ত হতে পারেননি। শেষ পর্যন্ত সে মুক্ত হতে পেরেছে কিন্তু তার লেজ হারিয়েছে। লেজ ছাড়া শেয়ালকে অদ্ভুত লাগছিল। শেয়াল দুঃখ পেল। সে গভীরভাবে চিন্তা করল। তারপর তার দুঃখ দূর করার পরিকল্পনা করলেন। তার পরিকল্পনা অনুযায়ী তিনি সব শিয়ালদের একটি সভা ডাকলেন।

সব শেয়াল এসে পড়লে শিকার শিয়াল বললো, “প্রিয় বন্ধুরা, আমি একটা দারুণ আবিষ্কার করেছি। আমাদের লেজের কোনো প্রয়োজনীয়তা আছে কি? আসলে এর কোনো লাভ নেই। আমার লেজ ছাড়া নিজেকে খুব হালকা এবং মুক্ত মনে হয়। আমি আগের চেয়ে দ্রুত ছুটতে পারে। তাই তোমার কুৎসিত লেজ কেটে ফেলো যেমনটা আমি করেছি।”

সমস্ত শেয়াল তার বক্তৃতা মনোযোগ সহকারে শুনল। তাদের অনেকেই তার প্রশংসা করেন এবং তাদের লেজ কেটে দিতে রাজি হন। তারা যখন সভা থেকে বের হতে চলেছে, তখন এক বুড়ো বুদ্ধিমান শিয়াল চতুর শিয়ালের ষড়যন্ত্র বুঝতে পেরে বলল, “প্রিয় শেয়াল, একটু দাঁড়াও এবং আমার কথা শোন, অনুগ্রহ করে। তার পরামর্শ গ্রহণ করবেন না।

ঘটনাটি হল যে শেয়াল একটি ষড়যন্ত্রের মধ্যে পড়ে গেল। ফাঁদ এবং তার লেজ হারিয়েছে। এখন তাকে কুৎসিত দেখাচ্ছে। কোথাও যেতে সে লজ্জা বোধ করে। তাই, সে চায় আমরা সবাই তার মতো দেখি। তার পরামর্শ অনুসরণ করবেন না।”

এইভাবে সমস্ত শেয়াল চতুর শিয়ালের কৌশল বুঝতে পেরেছিল। লেজবিহীন শিয়াল অন্য শিয়ালদের বোকা বানাতে পারেনি। প্রাণ বাঁচাতে দ্রুত পালিয়ে যান তিনি। অবশেষে সমস্ত শিয়াল বৃদ্ধ জ্ঞানী শিয়ালকে ধন্যবাদ জানাল।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?