Completing Story Class-8: A Friend in Need Is a Friend Indeed

A Friend in Need Is a Friend Indeed

A Friend in Need Is a Friend Indeed

Completing Story Class-8: A Friend in Need Is a Friend Indeed: Once there were two friends living in the same village. They loved each other very much. The village people took it as a model. One day two friends were going through a dense forest.

When they reached the middle of the forest, suddenly they saw a bear coming towards them. Both of them became frightened. One of the friends knew how to climb up a tree but the other was unable to do it. The first friend quickly climbed up a tree. He did not think about the safety of his friend.

READ ALSO

The other friend became very upset. He was trembling with fear. He was at a loss what to do. But he did not lose heart. He was intelligent. He was thinking how he could save his life. If he ran, the bear would catch and kill him. He knew that a bear did not touch any dead body. So, he made a plan.

He lay on the ground just like a dead man. The bear came and smelt his ear and nose. It thought that the man was dead. It left the place without doing any harm. Seeing his friend got down from the tree. He thought the bear might tell his friend something important. So he asked his friend what the bear whispered into his ears.

The first friend wanted to give his friend a good lesson. So, he said to his friend that the bear had whispered to him, “A friend in need is a friend indeed.” The first friend understood his fault and became ashamed.

See also  পাছে লোকে কিছু বলে-কবিতার সারাংশ

A Friend in Need Is a Friend Indeed -এর বাংলা অর্থ : বিপদের বন্ধুই প্রকৃত বন্ধু

একসময় একই গ্রামে দুই বন্ধু থাকত। তারা একে অপরকে খুব ভালবাসত। গ্রামের মানুষ একে মডেল হিসেবে নিয়েছে। একদিন দুই বন্ধু এক ঘন জঙ্গলের মধ্য দিয়ে যাচ্ছিল। যখন তারা বনের মাঝখানে পৌঁছাল, হঠাৎ তারা দেখতে পেল একটি ভালুক তাদের দিকে এগিয়ে আসছে। দুজনেই আতঙ্কিত হয়ে পড়েন।

বন্ধুদের একজন জানত কিভাবে গাছে উঠতে হয় কিন্তু অন্যজন তা করতে পারেনি। প্রথম বন্ধু দ্রুত একটা গাছে উঠে গেল। সে তার বন্ধুর নিরাপত্তার কথা ভাবেনি।

অন্য বন্ধুর খুব মন খারাপ হয়ে গেল। সে ভয়ে কাঁপছিল। কি করা যায় তার একটা লোকসান ছিল। তবে তিনি মনোবল হারাননি। তিনি বুদ্ধিমান ছিলেন। সে ভাবছিল কিভাবে সে তার জীবন বাঁচাতে পারে।

সে দৌড়ে গেলে ভালুক তাকে ধরে মেরে ফেলত। তিনি জানতেন, ভাল্লুক কোনো মৃতদেহ স্পর্শ করেনি। সুতরাং, তিনি একটি পরিকল্পনা করেছেন। তিনি মৃত মানুষের মত মাটিতে শুয়ে পড়লেন। ভালুক এসে তার কান ও নাক গন্ধ নিল।

মনে হল লোকটা মারা গেছে। কোনো ক্ষতি না করেই জায়গা ছেড়ে চলে গেছে। বন্ধুকে দেখে গাছ থেকে নামল। সে ভেবেছিল ভালুক তার বন্ধুকে গুরুত্বপূর্ণ কিছু বলবে। তাই সে তার বন্ধুকে জিজ্ঞেস করল, ভালুক তার কানে ফিসফিস করে কি বলল।

প্রথম বন্ধু তার বন্ধুকে ভালো শিক্ষা দিতে চেয়েছিল। তাই, তিনি তার বন্ধুকে বললেন যে ভাল্লুক তাকে ফিসফিস করে বলেছিল, “একজন অভাবী বন্ধু প্রকৃতপক্ষে বন্ধু।” প্রথম বন্ধু তার দোষ বুঝতে পেরে লজ্জিত হয়ে গেল।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?