Completing Story Class-8: A Golden Goose

Completing Story Class-8: A Golden Goose

A Golden Goose

Completing Story Class-8: A Golden Goose: Once a farmer had a goose. It used to lay a golden egg every day. He thought, “This goose will make me rich!”

After that, the farmer checked the straw every day. He found more golden eggs! Now the farmer spent most of his time just waiting and dreaming by the straw near the goose.

READ ALSO

He didn’t spend time with his wife and children. He could think about was becoming the richest man in the world. One day the farmer was getting impatient again, and his greedy thoughts wouldn’t go away. “I’ll be rich, rich, RICH!” Why doesn’t this silly goose lay another egg? Come on, goose.

It’s been two days!” the impatient farmer scolded the goose.All of a sudden he had an idea. “Why don’t I cut open the goose and just take all the eggs out of her?” he thought. So, without thinking, he killed the goose and looked inside.

And when he looked inside there were no eggs! And now that the mother goose was dead, there would be no more golden eggs at all! Poor goose! Poor farmer!

The farmer had left his farm work so long, just waiting for the golden eggs, his farm came to ruin and he had to spend all the money from the golden eggs just to get back to where he started from.

A Golden Goose -এর বাংলা অর্থ : একটি গোল্ডেন হাস

একবার এক কৃষকের একটি হাস ছিল। এটি প্রতিদিন একটি সোনার ডিম পাড়ত। তিনি ভেবেছিলেন, “এই হাস আমাকে ধনী করবে!” এরপর প্রতিদিনই খড় পরীক্ষা করেন কৃষক।

See also  ধাতু কাকে বলে-কত প্রকার-কি কি ও উদাহরণ সহ

তিনি আরও সোনার ডিম খুঁজে পেয়েছেন! এখন কৃষক তার বেশির ভাগ সময় কাটিয়েছে শুধু হাসের কাছে খড়ের কাছে অপেক্ষা আর স্বপ্ন দেখে।

তিনি তার স্ত্রী এবং সন্তানদের সাথে সময় কাটাতেন না। তিনি ভাবতে শুরু করলেন বিশ্বের সবচেয়ে ধনী ব্যক্তি হয়ে উঠছেন। একদিন কৃষক আবার অধৈর্য হয়ে উঠল, এবং তার লোভী চিন্তা দূর হবে না। “আমি ধনী, ধনী, ধনী হব!” কেন এই মূর্খ হাস আরেকটি ডিম পাড়ে না? এসো, হাস। দুই দিন হয়ে গেল!” অধৈর্য কৃষক হাসকে তিরস্কার করল। হঠাৎ তার একটা ধারণা হল।

“কেন আমি হাসটি খুলে তার থেকে সব ডিম বের করি না?” সে ভেবেছিলো. তাই কিছু না ভেবেই তিনি হাসটিকে মেরে ভিতরে তাকালেন। আর ভিতরে গিয়ে দেখলেন ডিম নেই! আর এখন যে মা হাস মারা গেছে, আর সোনার ডিম থাকবে না! বেচারা হাস! গরিব কৃষক!

কৃষক এতদিন তার খামারের কাজ ছেড়ে দিয়েছিলেন, শুধু সোনার ডিমের অপেক্ষায়, তার খামারটি ধ্বংস হয়ে গিয়েছিল এবং তাকে সোনার ডিমের সমস্ত অর্থ ব্যয় করতে হয়েছিল যেখান থেকে সে শুরু করেছিল সেখানে ফিরে যেতে।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?