Paragraph Class 8: A Railway Station

Paragraph Class 8: A Railway Station

A Railway Station

Paragraph Class 8: A Railway Station: A railway station is place where trains stop for the passengers to get into and get off from the train. It is a busy place. It becomes very busy because of the arrival of trains.

Here the passengers are found to stand in a queue to collect their tickets in front of the ticket counter. A big station is always crowded with passengers, hawkers, and posters.

READ ALSO

There are bookstalls, book-sellers and waiting rooms in such a stations. Vendors shout their trade cries. When a train reaches at the station, the passengers hurry to get off from the train.

At the same time passengers waiting for the train want to get on the train. As a result, a collision of two groups of passengers takes place. The whistling sound of the departing train creates a situation of vacuum in the minds of the passengers. When the train leaves the station, it becomes deserted.

A railway station is often a den for the anti-social elements. It is a suitable place for the beggars to carry on their trade. It is an unhygienic place too. The authority should look into it.

A Railway Station-এর বাংলা অর্থ: একটি রেলওয়ে স্টেশন

একটি রেলওয়ে স্টেশন এমন জায়গা যেখানে যাত্রীদের ট্রেনে ওঠা এবং ট্রেন থেকে নামার জন্য ট্রেন থামে। এটি একটি ব্যস্ত জায়গা। ট্রেন আসার কারণে এটি খুব ব্যস্ত হয়ে পড়ে।

এখানে যাত্রীদের টিকিট কাউন্টারের সামনে লাইনে দাঁড়িয়ে টিকিট সংগ্রহ করতে দেখা যায়। একটি বড় স্টেশন সর্বদা যাত্রী, হকার এবং পোস্টারে ভিড় করে।

See also  Completing Story Class-8: An Ambitious Crow and His Sad End

এই ধরনের স্টেশনগুলিতে বইয়ের দোকান, বই-বিক্রেতা এবং ওয়েটিং রুম রয়েছে। বিক্রেতারা তাদের বাণিজ্য চিৎকার করে। যখন একটি ট্রেন স্টেশনে পৌঁছায়, যাত্রীরা ট্রেন থেকে নামার জন্য তাড়াহুড়ো করে।

একই সঙ্গে ট্রেনের অপেক্ষায় থাকা যাত্রীরা ট্রেনে উঠতে চান। ফলে যাত্রীদের দুই গ্রুপের সংঘর্ষ হয়। ছেড়ে যাওয়া ট্রেনের হুইসেলের আওয়াজ যাত্রীদের মনে শূন্যতার পরিস্থিতি তৈরি করে। ট্রেন স্টেশন ছেড়ে গেলে নির্জন হয়ে যায়।

রেলস্টেশন প্রায়ই অসামাজিকদের আস্তানা হয়ে থাকে। ভিক্ষুকদের ব্যবসা করার জন্য এটি একটি উপযুক্ত স্থান। এটি একটি অস্বাস্থ্যকর জায়গাও বটে। কর্তৃপক্ষের বিষয়টি খতিয়ে দেখা উচিত।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?