Paragraph Class 8: A Tea Stall

Paragraph Class 8: A Tea Stall

A Tea Stall

Paragraph Class 8: A Tea Stall: A tea stall is a small shop where tea and other things are sold for the passers-by. It is a common place to all classes of people. It is usually found at the turn of the road, bus stands, railway stations, Bazer or even beside an office where the common people are available.

It opens early in the morning and closes at late night. Biscuits, bread, banas, betal leaf and different kinds of handmade snacks are available there. A tea stall is furnished with some benches and tables.

READ ALSO

A boy is employed in a tea stall to serve the people. People who come to a tea stall usually do not leave it immediately after taking a cup of tea. People refresh themselves with a cup of tea in a tea stall. A tea stall is also a place where social disputes are settled.

They mainly talk about politics and current affairs. This is why it is called a Mini Sangsad. Intact, tea stall is nowadays an important place of social gathering and at the same time a place of charm for the common people. So a tea stall occupies an important place in our day-to-day life.

A Tea Stall এর বাংলা অর্থ: একটি চায়ের দোকান

একটি চা স্টল হল একটি ছোট দোকান যেখানে পথচারীদের জন্য চা এবং অন্যান্য জিনিস বিক্রি করা হয়। এটি সব শ্রেণীর মানুষের জন্য একটি সাধারণ জায়গা।

এটি সাধারণত রাস্তার মোড়, বাস স্ট্যান্ড, রেলস্টেশন, বাজার বা এমনকি এমন একটি অফিসের পাশে পাওয়া যায় যেখানে সাধারণ মানুষ পাওয়া যায়। এটি খুব ভোরে খোলে এবং গভীর রাতে বন্ধ হয়ে যায়। বিস্কুট, পাউরুটি, কলা, বেতাল পাতাসহ হাতে তৈরি বিভিন্ন ধরনের নাস্তা পাওয়া যায়।

See also  Paragraph Class 8: Your Favourite Game

একটি চা স্টল কিছু বেঞ্চ এবং টেবিল দিয়ে সজ্জিত করা হয়। চায়ের স্টলে একটা ছেলেকে চাকরি দেওয়া হয় মানুষের সেবা করার জন্য। চায়ের স্টলে আসা লোকেরা সাধারণত এক কাপ চা নেওয়ার সাথে সাথেই তা ছেড়ে যায় না।

চায়ের স্টলে এক কাপ চা খেয়ে মানুষ নিজেকে সতেজ করে। একটি চায়ের স্টলও এমন একটি জায়গা যেখানে সামাজিক বিরোধ নিষ্পত্তি করা হয়।

তারা মূলত রাজনীতি ও বর্তমান বিষয় নিয়ে কথা বলেন। এ কারণে একে মিনি সংসদ বলা হয়। অক্ষত, চায়ের স্টল আজকাল সামাজিক জমায়েতের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান এবং একই সাথে সাধারণ মানুষের কাছে আকর্ষণীয় স্থান। তাই একটি চায়ের স্টল আমাদের দৈনন্দিন জীবনে একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান দখল করে আছে।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?