Paragraph Class 8: A Village Fair

Paragraph Class 8: A Village Fair

A Village Fair

Paragraph Class 8: A Village Fair: A village fair is an occasion of the village people to enjoy a public gathering. It is one of the most important events for the villagers. The fair is held on a specific occasion including Pahela Baishakh, Chaittro Sangkranti, Eid, Durga Puja, etc. The village fair is organised by a village committee.

The committee organises the fair at an open field. Hundreds of stalls and make-shift shops of various items are installed at the fair. Children wait for a long time for the fair.

READ ALSO

They count down the days and make a list of buying goods from the fair. Different forms of entertainments including circus show, mock fight, magic show, jatra, puppet show amuse the villagers. Men, women and children of all ages gather and buy many fancy things for their household purposes.

They also arrange for a family get-together and invite their relatives centreing the event.The fair brings much pleasure to the villagers and gives them relaxed. But some evil practices including gambling in the fair must be discouraged.

A Village Fair-এর বাংলা অর্থ: গ্রামের মেলা

একটি গ্রামের মেলা হল গ্রামের মানুষের জনসমাগম উপভোগ করার একটি উপলক্ষ। গ্রামবাসীদের কাছে এটি অন্যতম গুরুত্বপূর্ণ ঘটনা। পহেলা বৈশাখ, চৈত্রসংক্রান্তি, ঈদ, দুর্গাপূজা ইত্যাদি নির্দিষ্ট উপলক্ষে মেলা অনুষ্ঠিত হয়। গ্রামীণ মেলার আয়োজন করে একটি গ্রাম কমিটি।

কমিটি খোলা মাঠে মেলার আয়োজন করে। মেলায় শতাধিক স্টল ও মেক-শিফ্ট শপ বসানো হয়েছে বিভিন্ন সামগ্রীর। মেলার জন্য শিশুরা দীর্ঘ সময় অপেক্ষা করে।

See also  অষ্টম শ্রেণি: ১০টি গুরুত্বপূর্ণ সারাংশ-সারমর্ম

তারা দিন গুনে মেলা থেকে পণ্য কেনার তালিকা তৈরি করে। সার্কাস শো, মক ফাইট, ম্যাজিক শো, যাত্রা, পুতুল শো সহ বিভিন্ন ধরনের বিনোদন গ্রামবাসীদের আনন্দ দেয়। সব বয়সের পুরুষ, মহিলা ও শিশুরা জড়ো হয় এবং তাদের গৃহস্থালী কাজের জন্য অনেক অভিনব জিনিস কিনে নেয়।

তারা একটি পারিবারিক মিলনের ব্যবস্থা করে এবং অনুষ্ঠানকে কেন্দ্র করে তাদের আত্মীয়দের আমন্ত্রণ জানায়। মেলাটি গ্রামবাসীদের জন্য অনেক আনন্দ নিয়ে আসে এবং তাদের স্বস্তি দেয়। তবে মেলায় জুয়া খেলাসহ কিছু কুপ্রথা নিরুৎসাহিত করতে হবে।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?