Completing Story Class-8: A Foolish Crow and a Cunning Fox

Completing Story Class-8: A Foolish Crow and a Cunning Fox: Once there was a foolish crow in a village near a jungle. A clever fox also lived in the jungle.

A Foolish Crow and a Cunning Fox

Completing Story Class-8: A Foolish Crow and a Cunning Fox: Once there was a foolish crow in a village near a jungle. A clever fox also lived in the jungle.

He often came out of the jungle and managed food for him. One day the crow stole a piece of meat from a butcher’s shop. It flew away with it and sat on a branch of a tree. The cunning fox saw it and came under the tree. He was very hungry that day. So, he felt greedy to eat the piece of meat.

READ ALSO

He thought for a while of having the piece of meat. He then began to praise the crow. He said, “My dear friend crow, you look very beautiful today.” He saw that the crow was not responding. The clever fox remained silent for some time. Then, he said to the crow, “You can sing very sweetly. Could you please sing a song? I’m eager to hear a song from you?”

This time the crow became flattered. So, it began to sing loudly. But no sooner had it opened its lips to sing than the piece of meat fell into the ground from its beak. At once the fox took it and began to eat. After eating the piece of meat, he said, “O friend crow, never be flattered by praising”. The crow became shocked realizing its fault.

A Foolish Crow and a Cunning Fox -এর বাংলা অর্থ : একটি বোকা কাক এবং একটি ধূর্ত শিয়াল

একবার জঙ্গলের কাছে এক গ্রামে একটা বোকা কাক ছিল। একটি চালাক শিয়ালও জঙ্গলে বাস করত। সে প্রায়ই জঙ্গল থেকে বেরিয়ে এসে তার জন্য খাবারের ব্যবস্থা করত।

See also  Food and nutrition-good food class 8 bangla-translation questions-answer

একদিন কাক কসাইয়ের দোকান থেকে এক টুকরো মাংস চুরি করল। সেটা নিয়ে উড়ে গিয়ে একটা গাছের ডালে বসল। ধূর্ত শেয়াল তা দেখে গাছের নিচে চলে এল। সেদিন খুব ক্ষুধার্ত ছিল। তাই সে মাংসের টুকরো খেতে লোভ অনুভব করল।

সে মাংসের টুকরোটা নিয়ে কিছুক্ষণ ভাবল। তিনি তখন কাকের প্রশংসা করতে লাগলেন। সে বলল, “আমার প্রিয় বন্ধু কাক, তোমাকে আজ খুব সুন্দর লাগছে।” দেখলেন কাক সাড়া দিচ্ছে না। চতুর শেয়াল কিছুক্ষণ চুপ করে রইল।

তারপর, তিনি কাককে বললেন, “তুমি খুব মিষ্টি গাইতে পারো। আপনি একটি গান গাইতে পারেন? আমি আপনার কাছ থেকে একটি গান শুনতে আগ্রহী?” এবার কাকটি চাটুকার হয়ে গেল। তাই জোরে জোরে গাইতে লাগলো।

কিন্তু গাইতে গাইতে ঠোঁট খুলতে না যেতেই তার চঞ্চু থেকে মাংসের টুকরো মাটিতে পড়ে গেল। সাথে সাথে শেয়াল সেটা নিয়ে খেতে লাগলো। মাংসের টুকরো খেয়ে তিনি বললেন, “ওরে বন্ধু কাক, প্রশংসা করে তোষামোদ করো না”। কাক নিজের দোষ বুঝতে পেরে চমকে উঠল।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?