Completing Story class-8: A Liar Shepherd

A Liar Shepherd

A Liar Shepherd

Once upon a time there was a shepherd in a village. He used to tend a flock of sheep in a nearby field. There was a thick forest next to the field. The shepherd was a great liar. He always got pleasure to cheat people with his lies. While tending sheep in the field, he often cried out, “Wolf, Wolf, help, help!”

Hearing his shouting the farmers usually left their work and rushed to him in order to save him. But when the farmers came to him, he said that the wolf had come but hearing the sounds of them it had fled away.

In this way he often deceived the farmers. When the farmers went away, the boy laughed and got pleasure thinking that the farmers were foolish.

One day a wolf really came. The boy now cried aloud to attract the farmers. He cried and cried for help. No farmer responded to his crying because they thought that the shepherd was making fun with them. So, they did not come to help the boy. The wolf found the cowboy alone and killed him.

After eating his flesh it went away. The liar shepherd was thus punished for his lie. The moral this story is that we should not tell lies even as fun.

A Liar Shepherd -এর বাংলা অর্থ : একজন মিথ্যাবাদী রাখাল

একদা এক গ্রামে এক রাখাল ছিল। তিনি পাশের মাঠে ভেড়ার পাল চরাতেন। মাঠের পাশেই ছিল ঘন জঙ্গল। রাখাল বড় মিথ্যাবাদী ছিল। তিনি সবসময় তার মিথ্যা দিয়ে মানুষকে ঠকিয়ে আনন্দ পেতেন। মাঠে ভেড়া চড়ার সময়, তিনি প্রায়ই চিৎকার করে বলতেন, “নেকড়ে, নেকড়ে, সাহায্য, সাহায্য!”

তার চিৎকার শুনে কৃষকরা সাধারণত তাদের কাজ ছেড়ে তাকে বাঁচানোর জন্য তার কাছে ছুটে যেত। কিন্তু কৃষকরা তার কাছে এলে তিনি বলেন, নেকড়ে এসেছে কিন্তু তাদের শব্দ শুনে পালিয়ে গেছে। এভাবে তিনি প্রায়ই কৃষকদের প্রতারিত করতেন। কৃষকরা চলে গেলে কৃষকরা বোকা ভেবে ছেলেটি হাসল এবং আনন্দ পেল।

একদিন সত্যি সত্যি একটা নেকড়ে এলো। ছেলেটি এখন কৃষকদের আকৃষ্ট করার জন্য উচ্চস্বরে কেঁদে উঠল। তিনি চিৎকার করে সাহায্যের জন্য চিৎকার করলেন। কোন কৃষক তার কান্নার জবাব দেয়নি কারণ তারা ভেবেছিল যে রাখাল তাদের সাথে মজা করছে। তাই, তারা ছেলেটিকে সাহায্য করতে আসেনি।

নেকড়ে কাউবয়কে একা পেয়ে মেরে ফেলল। তার মাংস খেয়ে তা চলে গেল। মিথ্যাবাদী রাখালকে এইভাবে তার মিথ্যাচারের জন্য শাস্তি দেওয়া হয়েছিল। নৈতিক এই গল্প যে আমরা মজা হিসাবে মিথ্যা বলা উচিত নয়.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?