Completing Story Class-8: King Midas and the Golden Touch

Completing Story Class-8: King Midas and the Golden Touch:

King Midas and the Golden Touch

Completing Story Class-8: King Midas and the Golden Touch: Once upon a time there was a king. His name was Midas. The king was very greedy. He was very much fond of gold. Although he had a lot of it, he wanted more.

He thought if he had the golden touch he would be the happiest man in the world. He always thought it and wanted gold. Even he prayed to gods to fulfill his desire. At last a wise god granted his prayer.

READ ALSO

But one day in the afternoon he was walking in his apple garden. Suddenly, a ripe apple fell from the apple tree. He wanted to pick it up.

No sooner had he touched it than the apple turned into gold. From the garden he came to his palace. When he entered his palace, his little daughter ran up to him. The king took her in his arms.

Instantly she turned into gold. The king became upset and frightened. He now wanted to be free from the boon of the god. He prayed to the god for this.

The wise god accepted his prayer and took the golden touch boon from him. The daughter of the king turned into normal being again. The king felt relief and realized that too much greediness destroys everything.

King Midas and the Golden Touch -এর বাংলা অর্থ : রাজা মিডাস ও তার সোনার স্পর্শ

এক সময় এক রাজা ছিলেন। তার নাম ছিল মিডাস। রাজা খুব লোভী ছিলেন। তিনি স্বর্ণের খুব পছন্দ করতেন। যদিও তার অনেক কিছু ছিল, তবুও তিনি আরও চেয়েছিলেন। সে ভেবেছিল সোনালি স্পর্শ পেলে সে হবে পৃথিবীর সবচেয়ে সুখী মানুষ।

See also  33 Important Composition For Class 8 With Pdf

তিনি সর্বদা এটি ভাবতেন এবং সোনা চেয়েছিলেন। এমনকি তিনি তার ইচ্ছা পূরণের জন্য দেবতাদের কাছে প্রার্থনা করেছিলেন। অবশেষে একজন জ্ঞানী ঈশ্বর তার প্রার্থনা মঞ্জুর করলেন।

কিন্তু একদিন বিকেলে তিনি আপেল বাগানে হাঁটছিলেন। হঠাৎ আপেল গাছ থেকে একটা পাকা আপেল পড়ে গেল। তিনি এটা নিতে চেয়েছিলেন. ছুঁয়ে দিলেই আপেল সোনায় পরিণত হয়। বাগান থেকে সে তার প্রাসাদে এল।

তিনি যখন তার প্রাসাদে প্রবেশ করলেন, তার ছোট মেয়েটি তার কাছে ছুটে এল। রাজা তাকে কোলে তুলে নিলেন। সঙ্গে সঙ্গে সে সোনায় পরিণত হয়। রাজা বিচলিত ও ভীত হয়ে পড়লেন। সে এখন দেবতার বর থেকে মুক্ত হতে চাইল।

এর জন্য তিনি ঈশ্বরের কাছে প্রার্থনা করলেন। জ্ঞানী দেবতা তার প্রার্থনা কবুল করলেন এবং তার কাছ থেকে সোনার স্পর্শ বর নিয়েছিলেন। রাজার কন্যা আবার স্বাভাবিক হয়ে উঠলেন। রাজা স্বস্তি অনুভব করলেন এবং বুঝতে পারলেন যে অতিরিক্ত লোভ সবকিছুকে ধ্বংস করে দেয়।

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?