Completing Story Class-8: An Ungrateful Wolf and a Deceived Crane

Completing Story Class-8: An Ungrateful Wolf and a Deceived Crane

An Ungrateful Wolf and a Deceived Crane

Completing Story Class-8: An Ungrateful Wolf and a Deceived Crane: Once upon a time there lived a wolf in a jungle near a marsh. Many cranes and other birds passed their days in the marsh. One day, while the wolf was eating meat, a piece of bone was stuck in his throat. It was a great danger for the wolf.

He felt so pain that he could not speak. He went to many birds and animals for help but none helped him to remove the bone from his throat. Actually, all the animals and birds and animals of the jungle did not love the wolf for his rude behaviour.

READ ALSO

At last, he went to a crane staying in the marsh. He requested the crane to remove the bone from his throat. The crane agreed but demanded that the wolf would not disturb the weak birds and animals of the marsh in the jungle.

The wolf promised to fulfill the demand. Then the crane pulled the bone out the wolf’s throat by his long beak. The wolf was relieved from his severe pain.

The wolf forgot his promise. He was about to leave the place. The crane said to him, “Please don’t break your promise.” The wolf replied, “Ha! ha! ha! You’re lucky that I did not eat up you when you pushed your dirty beak into my throat.”

Saying this wolf went away. The crane uttered, “How ungrateful the wolf is!” He also thought himself, “Black will take no other hue.”

See also  Completing Story Class-8: Sheikh Saadi and His Dress

একটি অকৃতজ্ঞ নেকড়ে এবং একটি প্রতারিত সারস পাখি

এক সময় জলাভূমির কাছে একটি জঙ্গলে একটি নেকড়ে বাস করত। অনেক সারস এবং অন্যান্য পাখি জলাভূমিতে তাদের দিন অতিবাহিত করেছিল। একদিন নেকড়ে মাংস খাওয়ার সময় তার গলায় এক টুকরো হাড় আটকে গেল।

এটা নেকড়ে জন্য একটি মহান বিপদ ছিল. তিনি এতটাই ব্যথা অনুভব করলেন যে তিনি কথা বলতে পারছিলেন না। তিনি সাহায্যের জন্য অনেক পাখি এবং পশুদের কাছে গেলেন কিন্তু কেউ তাকে তার গলা থেকে হাড় সরাতে সাহায্য করেনি।

আসলে, জঙ্গলের সমস্ত পশু-পাখি-পাখিরা নেকড়েকে তার অভদ্র আচরণের জন্য ভালোবাসেনি। অবশেষে, তিনি জলাভূমিতে থাকা একটি সারস পাখি কাছে গেলেন। তিনি সারস পাখিকে অনুরোধ করেন তার গলার হাড়টি সরাতে।

সারস পাখি রাজি হয়েছিল কিন্তু দাবি করেছিল যে নেকড়েটি জঙ্গলে জলাভূমির দুর্বল পাখি এবং প্রাণীদের বিরক্ত করবে না। নেকড়ে দাবি পূরণের প্রতিশ্রুতি দেয়। তারপর সারস পাখিটি তার লম্বা চঞ্চু দিয়ে নেকড়ের গলা থেকে হাড়টি টেনে বের করল। নেকড়েটি তার তীব্র ব্যথা থেকে মুক্তি পেয়েছিল।

নেকড়ে তার প্রতিশ্রুতি ভুলে গেল। সে জায়গা ছেড়ে চলে যাওয়ার কথা ছিল। সারস পাখি তাকে বলল, “দয়া করে আপনার প্রতিশ্রুতি ভঙ্গ করবেন না।” নেকড়ে উত্তর দিল, “হা! হা! হা!

তুমি ভাগ্যবান যে তোমার নোংরা ঠোঁট আমার গলায় ঠেলে আমি তোমাকে খাইনি।” এই বলে নেকড়ে চলে গেল। সারস বলল, “নেকড়েটা কত অকৃতজ্ঞ!” তিনি নিজেও ভেবেছিলেন, “কালো অন্য কোনো আভা নেবে না।”

Facebook
Twitter
LinkedIn

Related Posts

Related Posts

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

x

Add New Playlist

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?